čtvrtek 8. ledna 2015

Chraň nás od zlého (Lisa Collier Cool, Ralph Sarchie)

VŽDYCKY DOČÍTÁM KNIHY! Doopravdy si nepamatuji, že bych nějakou odložila a nehodlala se k ní vrátit...

Až do dneška. Ale mám taky jen jedno zdraví.

Kniha Chraň nás od zlého má vyprávět skutečné případy newyorského policisty a zároveň exorcisty Ralpha Sarchieho. Ten pracuje v Tajemnu (jen to jen překladem nebo se to tak debilně jmenuje i ve skutečnosti?) a zabývá se vyháněním démonů z lidí i jejich příbytků. Nemusíte zrovna věřit na démony, aby vám kniha přišla zajímavá.

Má to ale jedno ALE...

To není kniha o exorcismu, je to prachsprostá náboženská agitka. Jistě, exorcista musí být nejspíše věřící člověk (nebo co já vím), ale to co je popisováno tady v tý knize, to jako vážně?

např.
"Ze studie na Dartmouthské univerzitě vyplývá, že nejlepším ukazatelem toho, kdo přežije operaci, při níž je mu do srdce voperován bypass, je stupeň pacientovy náboženské víry. Do šesti měsíců po operaci zemřelo 12 procent těch, kteří chodili do kostela jen zřídka nebo vůbec, zatímco všichni ti, kdo byli oddáni Bohu, žili dál."
"I další studie ukazují, že duchovní praktiky pomáhají lidem překonat neplodnost, nespavost, chronické bolesti a mírnit artritické otoky."
(Str,  160)

*potřebuje bypass* *zhluboka dýchá* *jí celou tabulku čokolády* *ještě jednou zhluboka dýchá*

*kouká na konec stránky* *listuje dozadu* *listuje dopředu* Ráda bych tu měla odkaz na tu studii (kdo mi ji najde, má u mě čokoládu).

Mimochodem jsem teď dokončila vlastní studii, ve které jsem zjistila, že víra v jednorožce přispívá k lepší duchovní pohodě, léčí nespavost a smradlavý nohy!!!

Je přece jasný, že člověk, který opravdu věří, že mu někdo/něco pomůže, je ve větší psychický pohodě a může se to odrazit na jeho zdraví/spánku/whatever.

Pro případ, že by to náhodou nevyšlo a démon vás neopustil/vy se nevyléčili a pod., máme pro vás dobrou zprávu. Alespoň jste našli Boha (sláva!).

"Přestože někteří lidé, o kterých tu píši, stále prožívají své problémy, jedna věc se pro ně změnila: do jejich života vstoupil Bůh a učinil jim jejich duchovní útrapy snesitelnějšími."
(str. 11/12)

A takových věcí je tam opravdu spoustu (jakože fakt hodně). A tím myslím že zabírají tak polovinu knihy. Pokud se nad to dokážete povznést, věřím, že se vám to může líbit. Já to prostě nedám.

Knihu jsem začala číst v létě. Když jsem se k ní po několika měsících vrátila, chvilku to vypadalo, že to nebude tak horký. Ale bylo.

Tahle kniha je dost možná nejhorší knihou, kterou jsem kdy četla. Ne, opravdu nemám nic proti tomu, když někdo věří v Boha (a dokonce si i myslím, že těmto lidem jejich víra v životě může pomoci). A i když nevěřím na posednutí démonem, námět je to skvělý.

Ale tahle kniha je prostě demagogie. Blábol. Blbost. Extrémní.

ÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁ!!!! CHCE SE MI KŘIČET!!!!!!!!!

Už ji nechci nikdy vidět! NIKDY! A panu "mám relikvii ze svatého kříže" (haha, tak určitě) bych tu třísku nejradši bodla do prdele.

Doporučuje 1 z 10 jednorožců (ten, co si užil ty ostatní pasáže). 

Vydalo NOXI, s. r. o., 2014. Přeložila Miroslava Nevrlová. ISBN 978-80-8111-229-4. 283 stran.





7 komentářů:

  1. Haha Ty mě fakt bavíš super recenze! :D

    OdpovědětVymazat
  2. Teď jsi mě pobavila :D Jsem rád, že jsem si ji nakonec nepořídil, protože při mé víře by mi ta knih nejspíš shořela v rukách :D :D Pěkně vostrá recenze :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Možná je dělaná z nehořlavýho materiálu, protože u mne taky neshořela :D Ale myslím, že jsou mnohem lepší knihy, za které není škoda vyhodit peníze. :-)

      Vymazat
  3. Já četla i pozitivní reakce, tak jsem si myslela, jestli nejsem divná :D Tak dík. :-)

    OdpovědětVymazat

Každý komentář mě potěší. Odpovídám se zpožděním. Mějte strpení. <3