neděle 4. ledna 2015

Lednový TBR 2014


Pamatujete si na můj Vánoční TBR? Ačkoli jsem ho měla nadsazený, z 8 knih jsem nakonec přečetla 4. I´m satisfied <3 A tak jsem se rozhodla, že si udělám i lednový. :-) 

Knihy z minulého TBR: 












Leden s klasikami:
Knihomolka Nell v lednu pořádá projekt Leden s klasikami. A já miluji klasiku. Takže konec výmluvám, že nemám čas!

Kytice z pověstí národních (K. J. Erben)Tuhle knihu miluju! A tak jsem se rozhodla, že si ji přečtu. Asi po "miliónstopadesátý". 







R. U. R. (Karel Čapek)
Už dlouho se chystám na to, že si přečtu něco od Karla Čapka. Na gymplu jsem byla donucena od něj přečíst Krakatit, kterýmžto se mi Čapek na dlouhou dobu zprotivil. Ale myslím, že nadešla doba, abych mu dala druhou šanci. 








Cokoli od N. V. Gogola
Gogol paří k mým nejmilejším autorům. A tak tady nesmí chybět. :-) Plánuji si přečíst buď Mrtvé duše nebo Revizora. Nebo obojí. :-D









+ něco z ruské literatury (Zločin a trest, Annu Kareninu, Zápisky z mrtvého domu, Dvanáct křesel)
+ něco z české literatury (Honzlová, Lidé z maringotek, více knih Karla Čapka)
+ jednu další klasickou knihu z mé knihovničky (Tracyho tygr, Dracula, Proměna, Pán much, Noční let, Pes baskervillský, Bůh ví)


Ostatní knihy:
Pohádky k neuvěření (Terry Jones)
Tyhle pohádky si čtu před spaním (pokud jdu spát normálně; když jsem unavená, tak nedokážu skoro ani zhasnout, natož si číst :-))








Chraň nás od zlého (Lisa Collier Cool, Ralph Sarchie)
Tuhle knihu mám rozečtenou asi od konce července. Nelíbila se mi, tak jsem ji dala na čas k ledu. Ale rozhodla jsem se, že ji v lednu přemůžu. Jo!








Přechod (Justin Cronin)
Jelikož chci letos číst víc knih z domova, udělala jsem si TBR hrneček (ale radši si na to nedávám žádný časový limit :-)). A vylosovala jsem si Přechod. Po pravdě jsem se na něj moc netěšila, ale Melindin článek to změnil a já se nemůžu dočkat. :-)

11 komentářů:

  1. Jé, Gogol! :) Teď jsem na jedno jeho dílo psala rozbor ke zkoušce z ruské literatury 19. století. Je to povídka Vij, magický realismus a je to skvělé!
    Annu Kareninu jsem zkoušela číst přes Vánoce, ale moc jsem tomu nedala, hrozně času mi spolklo učení. :/
    A chraň nás od zlého? Hrozně jsem se na to těšila, ale hned po první kapitole jsem knihu odložila. Čekala jsem od toho něco úplně jiného.
    Měj se krásně, snad toho stihneš přečíst co nejvíc. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jé, děkuji za inspiraci, kouknu se po ní :-) Mimochodem co studuješ?
      Anna Karenina mě trochu děsí svojí délkou, ale mám ji na tři části, tak to snad nebude tak hrozné. :-)
      S tím Chraň nás od zlého to cítím podobně, ale já dočítám všechny knihy (i série). Vždycky věřím, že se to zlepší (někdy marně).
      Děkuji. Taky se měj krásně! :-)

      Vymazat
    2. Studuji obor Ruský jazyk se zaměřením na vzdělávání v kombinaci s českým jazykem a literaturou. Ruštinu dělám už od střední. :)
      Já jsem si právě nedávno řekla, že se nebudu trápit s něčím, co mě nebaví číst, že radši budu číst to, co mě baví a stihnu toho přečíst víc. :)

      Vymazat
    3. To je skvělá kombinace, to by mě taky bavilo (ha, pozdě :-D). Ale taky mám ruštinu od střední. Ale vždycky se na ni vrhnu, a pak mám pár let pauzu, kdy všechno zapomenu. :-/ Musím s ní letos něco udělat. :-)
      Já si taky říkám, že bych to neměla dočítat, ale zatím mi to svědomí nedovolí. Ale třeba ho jednou přemluvím. :-)

      Vymazat
  2. Teda nemálo plánů! :) Držím palce, ať se podaří, co nejvíc. Kytici a Čapka můžu kdykoliv, Revizor se mi taky líbil a na Annu Kareninu nemám nervy, když vím všechno od všech už :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já mám ráda plány (i když je většinou nesplním :-D). Je něco, co bys mi od Čapka doporučila? Já o Anně Karenině vím maximálně to, jak dopadne (zbytek jsem úspěšně zapomněla). :-) Tak doufám, že se mi bude líbit. A třeba to časem zapomeneš taky :-D

      Vymazat
    2. Jednoznačně povídky! :) A divadelní hry. Jediné, co mě příliš neoslovilo byla Válka s mloky, ale možná jsem jí jen četla ve špatné době :)

      Vymazat
    3. Tak po povídkách se musím kouknout. :-D Já si stáhla hlavně romány a pak Cestu na sever :-) Já mám k Čapkovi vztah, ale spíš osobní. Doufám, že se to zlomí a budeme spřízněni i literárně :D

      Vymazat
  3. Také jsem se zapojila do projektu s klasikami :-) čtu te´d právě Dámu s kaméliemi a zatím se mi to moc líbí :-) Jinak Annu Kareninu bych chtěla také stihnout přečíst :-)
    A držím palce ke všem plánům :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mně se ten projekt hodně líbí (mrzí mě, že jsem se do něj nemohla zapojit už i v listopadu u Ivcci). A Anna Karenina je velká výzva :D
      Děkuji :-)

      Vymazat
  4. Máj jsem ještě nečetla (jdu se stydět do kouta :D). Ale měla bych to napravit. :)
    Já jsem na Chraň nás od zlého četla vesměs pozitivní recenze, tak už jsem si říkala, že jsem asi divná :D

    OdpovědětVymazat

Každý komentář mě potěší. Odpovídám se zpožděním. Mějte strpení. <3