pátek 9. května 2014

Dojem z knihy: Hunger games - Síla vzdoru (Suzanne Collins)


Vydalo: Nakladatelství Fragment, 2011

Anotace: Katniss Everdeenová, dívka v plamenech, přežila, ale její domov byl zničen. Hurikán unikl. Katnissina rodina je v bezpečí. Peetu zajal Kapitol. Třináctý kraj skutečně existuje. Vypuklo povstání. Katniss záměrně zachránili z arény krutých a krvavých čtvrtoher a bez jejího vědomí ji už před dlouhou dobou zapojili do revoluce. Třináctý kraj vystupuje ze stínů a plánuje svrhnout Kapitol. Zdá se, že všichni o pečlivě připraveném plánu vědí – s výjimkou Katniss. Úspěch povstání závisí na její ochotě stát se pěšákem, přijmout odpovědnost za nespočetné životy a změnit budoucnost Panemu. Kvůli tomu musí odsunout stranou svoji zlost i nedůvěru. Musí se stát symbolem revoluce – reprodrozdem – bez ohledu na to, že cena může být hodně vysoká.



!!!UPOZORNĚNÍ! TENTO ČLÁNEK MŮŽE OBSAHOVAT SPOILERY NA PRVNÍ A DRUHÝ DÍL!!!

Poslední díl trilogie. Poslední šance na to, abyste si mohli vylepšit názor na postavy. Nebo ho změnili. Šance, jak si některé z nich ještě více zamilovat. Nebo je nenávidět.

Na Katniss už jsem si zvykla, i když mi přijde stále nesympatická. A popravdě i herečka, která ji hraje, je mi podle trailerů nesympatická. Ale možná je to tím, že Peetu jsem si zamilovala od prvního okamžiku. A já bych pro něj byla lepší manželka. I když neumím lovit. :-D

Bohužel jsem ale změnila názor na Hurikána. Zprvu jsem ho měla ráda, ale pak mi přišel jako takový ideologicky pomatený loudil. A to zrovna není můj vysněný typ.

A prezident Snow. Člověk by řekl, že je to jednoznačný záporák, ale ke konci mě tak dokonale zmátl a vykolejil, že vůbec nevím, co si mám o něm myslet (ale růže nemůžu cítit tak jako tak :-)).

Třetí díl byl pro mě kupodivu nejakčnější, nejnapínavější a nejpřekvapivější. Ačkoli celá trilogie dopadla zhruba tak, jak jsem předpokládala už po přečtení 1. dílu a všech anotací, přesto se zde objevilo několik momentů, které jsem nečekala, a které mě zaskočily. No sláva!

A otázky "Jak to tedy vlastně ve skutečnosti bylo?" se nějak nemohu zbavit. Takže lehká paranoia na závěr. :-)

A shrnutí?
Celá trilogie je velmi čtivá (mně zabrala asi týden), i když strhující tempo prvního dílu postupně upadá.

Mrzí mě, že potenciál Her nebyl plně využit. Mrzí mě, že jsem nemohla blíže poznat ostatní postavy. Mrzí mě, že to bylo psáno z pohledu Katniss, ke které jsem cítila jistou averzi (myslím, že kniha z Peetova pohledu by pro mě byla stravitelnější).

Ale jsem ráda, že jsem se mi knihy dostaly do rukou, poněvadž je řadím k tomu lepšímu, co jsem letos četla. Takže za mě je mohu doporučit. Určitě tím nic nezkazíte.










Žádné komentáře:

Okomentovat

Každý komentář mě potěší. Odpovídám se zpožděním. Mějte strpení. <3