čtvrtek 15. května 2014

Dojem z knihy: Moje ruská babička a její americký vysavač (Meir Šalev)

Vydalo: Nakladatelství Garamond, 2012

Anotace: V této knize se může čtenář dozvědět skutečný příběh autorovy babičky Toni a dědečka Menachema, amerického vysavače, který jim poslal bratr z Ameriky a který se stal prvním vysavačem v údolí Jezreel, i všechny zaručeně pravdivé příběhy zakladatelů mošavu Nahalal. I když, jak říká autor: "Každý příběh má v naší rodině několik verzí, které žijí vlastním životem.

Nikdy by mě nenapadlo, že kniha o vysavači může být tak milá a čtivá. 

S lehkostí vypráví příběhy o babičce Toně, která je úzkostlivě posedlá čistotou, o jejím vysavači "svyperrru", o ostatních členech rodiny i o osidlování Svaté země a tvrdohlavosti prvních obyvatel, kteří věří, že bez tvrdé práce novou zem nevybudují. 

Příběh vysavače, který babičce poslal její švagr, se od ostatního vyprávění liší. Vysavač je zde personifikován a tak místy vznikají až magické situace a dokonce jsem si k onomu obrovskému vysavači vypěstovala jisté sympatie. :-)

Celá kniha je doplněna fotografiemi ze Šalevova rodinného alba a dotváří tak představu o jeho příbuzenstvu.

Nicméně příběh se mi nezdál až tak zajímavý, aby mě nějak výrazněji oslovil. Ano, je milý a čtivý, na druhou stranu ale nepřináší nic navíc.

Pokud vás zrovna nezajímá osidlování Izeraele z pohledu normální rodiny, místo čtení této knihy raději navštivte svou babičku, protože myslím, že její vyprávění pro vás určitě bude přínosnější. A určitě uděláte babičce radost. :-)

Ale pokud už babičku nemáte nebo hledáte nějakou jednohubku na víkend, klidně po knize sáhněte. Neurazí, nenadchne.



2 komentáře:

  1. Zní to pěkně, připomíná mi to tatínka Oty Pavla, který prodával spotřebiče i tam, kde neměli elektřinu. Líbí se mi obálka a název, jinou zkušenost s knihou zatím nemám :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mně se taky líbila obálka i název :-) A tady sice elektřinu nově měli, ale zase tam byly pak další peripetie. :-) A Otu Pavla bych si měla přečíst taky. Díky za tip. :-D

      Vymazat

Každý komentář mě potěší. Odpovídám se zpožděním. Mějte strpení. <3