středa 7. května 2014

Dojem z knihy: Hunger games - Vražedná pomsta (Suzanne Collins)

Vydalo: Nakladatelství Fragment, 2010

Anotace: Jste hladoví po dalším strhujícím čtení? Napínavý příběh dobrodružství, útlaku a romantiky pokračuje! 

Katniss dosáhla vítězství v Hladových hrách aktem vzdoru proti všemocnému Kapitolu a jeho krutým pravidlům. Katniss s Peetou očekávají pomstu mocných. Překvapivé výsledky zápasu v drsné reality show však povzbudily obyvatele země Panem, aby se postavili k odporu, a v krajích se formuje odboj. Podaří se zabránit krvavému střetnutí, jehož důsledky by byly víc než hrozivé?

!!!UPOZORNĚNÍ! TENTO ČLÁNEK MŮŽE OBSAHOVAT SPOILERY NA PRVNÍ DÍL!!!


Možná už začínám chápat, co je na čtení sérií skvělého. Jelikož z druhého dílu Hunger games mám vcelku pozitivní dojmy. A to hlavně z důvodu toho, že už jsem svým způsobem postavy znala, takže mě Katniss svou milostnou rozpolceností tolik nerozčilovala a Peeta i nadále zůstal takovým milým troubou. :-)

A ačkoli se mi druhý díl nečetl tak snadno jako ten první, nemohu říct, že by byl horší. 

U prvního dílu jsem si stěžovala na nedostatečné využití motivu Hladových her (protože mi přijde opravdu škoda plýtvat takovým dobrým tématem). V druhém díle (i když byli splátci mnohem zajímavější) je aréna odbytá ještě víc. Toho zabije toto, toho tamto, ale málokdy dochází k přímé konfrontaci mezi splátci navzájem. A tak místo nervózního okusování nehtů přichází nuda. A vy jen čekáte, kdo se tedy z arény dostane živý. 

Bohužel ani v tomto díle nejsou všechny postavy dostatečně vykresleny, takže u poloviny z nich vám je vlastně jedno, jestli přežijí nebo ne. (Vždycky si pak přeji, aby celý příběh byl psán z pohledu třetí osoby.)

Co se mi naopak hodně líbilo (a to už i v prvním díle) a kvůli čemu se chci podívat i na film (i když se toho zároveň i bojím), jsou Cinnovi šaty pro Katniss. Neustále jsem si představovala, jak úchvatně musejí vypadat. Je vidět, že Collinsovou její matka vedla k módě. Takže doufám, že mi filmaři moji představu příliš nezničí. :-)











Žádné komentáře:

Okomentovat

Každý komentář mě potěší. Odpovídám se zpožděním. Mějte strpení. <3